کد خبر: ۲۴۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 08
میگرن در بسیاری از موارد دارای ریشه ژنتیکی می­باشد. البته عوامل محیطی نیز در ایجاد و یا تشدید این سردرد نیز موثر می­باشد
شفاآنلاین>سلامت>میگرن عبارتست از یک سردرد تپش دار و ازار دهنده که به دفعات و با شدتهای مختلف ملایم تا شدید ایجاد میشود و بعضا باعث مختل شدن فعالیت¬های روزانه فرد میگردد. سر درد میگرنی که ناشی از عوامل ژنتیکی و محیطی میباشد، معمولا چند ساعت و یا حتی چند روز ادامه می یباد. 

به گزارش شفاآنلاین، میگرن ناشی از یک اختلال در عروق مغز میباشد که البته نحوه بوجود آمدن آن به طور دقیق مشخص نمیباشد.

دلایل ایجاد میگرن

میگرن در بسیاری از موارد دارای ریشه ژنتیکی می­باشد. البته عوامل محیطی نیز در ایجاد و یا تشدید این سردرد نیز موثر می­باشد. عواملی چون تغییرات هورمونی، گرسنگی، استشمام بو عطر های تند و خاص، بوی سیگار، خواب ناکافی، استرس، امواج و نور، توقف ناگهانی در مصرف کافئین، شلوغی و صدای بلند، مصرف مشروبات الکلی و حساسیت­های غذایی از جمله مهم ترین عوامل محیطی ایجاد و تشدید این بیماری<Sickness> می­باشند.

علائم میگرن

میگرن دارای نشانه های مختلفی چون سردرد، اختلال بینایی، حالت تهوع، اختلالات گوارشی، حساسیت به نور و صدا و ... می­باشد. عواملی که هر کدام می­تواند باعث اختلال در زندگی روزمره افراد مبتلا گردد. از این رو درمان و رفع این اختلال بسیار حائز اهمیت میباشد و برای مبتلایان به عنوان یک دغدغه جدی محسوب می­گردد.

درمان میگرن

در خصوص میگرن بهترین و اولین اقدام موثر پیشگیری و دوری از عوامل ایجاد کننده این بیماری است. در صورت اجتناب از عوامل محیطی که ذکر گردید، می­توان تا حدی از ایجاد میگرن جلوگیری نمود. اما در صورت ایجاد سردرد، استفاده از داروهای موجود گزینه جدی و اثرگذار می­باشد.

 داروهای مسکن از قبیل پانادول یا ایبوپروفن، درمان های دارویی دیگری از قبیل پروپرانولول، آمی تریپتیلین، سوماتریپتان و ... می­باشد که مصرف زیاد یا طولانی مدت آن ها می­تواند دارای اثرات سوء جانبی باشد. عوارضی چون خواب آلودگی، تشدید سردرد، افسردگی، سرگیجه می­باشد. با وجود اثرات جانبی داروهای شیمیایی، استفاده از داروهای گیاهی می­تواند بدون داشتن ضرر، درمان کننده و مسکن­های خوبی برای میگرن باشند.

داروهای گیاهی، بهترین انتخاب برای درمان میگرن

امروزه با پیشرفت صنعت و علم داروسازی، استخراج و استفاده از مواد موثره گیاهان دارویی برای درمان بیماری­ها و اختلالات سلامت بشر رو به توسعه می­باشد. در خصوص میگرن نیز طی سال­های اخیر، اثرات درمانی برخی گیاهان مورد تایید مطالعات صورت گرفته قرار گرفته است و با استفاده از مواد موثره این گیاهان درمان­گر میگرن، برخی داروهای گیاهی تولید و به بازار عرضه گردیده است.

 یکی از این محصولات اسپری میگرن می­باشد. این محصول که دارای ترکیبات اثرگذاری چون اسطخدوس، گل بنفشه، رازیانه و ... می­باشد، بر اساس نتایج مطالعات بالینی، اثر درمانی آن مورد تایید قرار گرفته است. 

گیاه اسطخدوس دارای خاصیت آرامبخشی بالایی و گل بنفشه نیز دارای ماده موثره­ای می­باشد که به عنوان آسپرین طبیعی شناخته می­شود. شربت تاناستوم یا بابونه گاوی، که بر اساس مطالعات مطالعات صورت گرفته، به میزان زیادی باعث کاهش حمله های میگرنی و همچنین درمان سردردهای میگرنی می­گردد.

 همچنین برخی گیاهان نیز به صورت سنتی برای تسکین میگرن قابل استفاده می­باشد. به عنوان مثال نعنافلفلی با دارا بودن ماده موثره منتول، باعث بهبود جریان خون در بدن و باز شدن عروق خونی می­گردد و از این طریق سبب بهبود میگرن می­گردد. روغن نعنافلفلی و یا چای نعنافلفلی به راحتی قابل مصرف برای این منظور می­ باشد.بهداشت نیوز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: