کد خبر: ۲۷۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۴ - ۲۳ دی ۱۳۹۹ - 2021January 12
کارگر کینه‌جو وقتی از زن مورد علاقه‌اش برای ازدواج پاسخ منفی شنید، کارگاه خیاطی را به آتش کشید.

شفاآنلاین>سلامت> کارگر کینه‌جو وقتی از زن مورد علاقه‌اش برای ازدواج پاسخ منفی شنید، کارگاه خیاطی را به آتش کشید. در این آتش‌سوزی زن مورد علاقه‌اش و صاحب کارگاه در آتش سوختند. متهم به صورت غیابی محاکمه و به قصاص محکوم شد.

به گزارش شفاآنلاین: تحقیقات در این پرونده از سه سال قبل و پس از گزارش آتش‌سوزی مرگباری در کارگاه خیاطی در نعمت‌آباد تهران آغاز شد. ماموران با حضور در محل خیاطی متوجه شدند آتش‌سوزی عمدی بوده و پنج نفر دچار سوختگی شدند که حال دو نفر از آنها وخیم است.

تحقیقات در محل ادامه داشت که از بیمارستان خبر رسید یکی از کارگران خیاطی به نام نرگس بر اثر شدت سوختگی جان باخته است. چند روز بعد با بهبود نسبی حال صاحب کارگاه او مورد تحقیق قرار گرفت و گفت: یکی از کارگرانم به نام ساسان باعث این آتش‌سوزی مرگبار شد. او چند وقت قبل سراغم آمد و از خیانت همسرش و جدایی از او گفت. وقتی وضعیت روحی او را دیدم، تصمیم گرفتم کمکش کنم. به همین خاطر او را با نرگس آشنا کردم و آنها صیغه محرمیت خواندند. در این مدت ساسان سعی می‌کرد به نرگس توجه کند و برایش کادو  و طلا می‌خرید. حتی به او پول داد تا دندان‌هایش را ترمیم کند. ساسان بعد از مدتی از نرگس خواست عقد دائم او شود که زن جوان مخالفت کرد. یک روز ساسان از من خواست با نرگس صحبت کنم شاید با حرف‌های من نظرش عوض شود. من روز حادثه با دو نفرشان در کارگاه قرار گذاشتم که نرگس از رفتارهای ساسان و عصبانیت‌هایش گله کرد و گفت حاضر نیست دیگر با او ادامه دهد. ساسان هم تصور کرد نرگس قصد دارد به او خیانت کند. به همین خاطر عصبانی شد و بنزینی که همراه آورده بود را روی من و نرگس ریخت و فندک زد. بعد هم فرار کرد.

تحقیقات برای دستگیری ساسان آغاز شده بود که صاحب کارگاه هم بر اثر شدت سوختگی جان‌باخت. در ادامه ماموران از سه مصدوم دیگر تحقیق کردند که حرف‌های صاحب کارگاه را تکرار کردند. آنها گفتند: ساسان خیلی عصبی بود. وقتی دید نرگس حاضر نیست با او ازدواج کند کارگاه را به آتش کشید. نرگس و صاحب کارگاه نزدیک او بودند که شدت سوختگی آنها بیشتر بود.

پس از گذشت سه سال از این جنایت آتشین، هیچ ردی از عامل جنایت به دست نیامد و پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. با توجه به فراری بودن متهم، او به صورت غیابی محاکمه شد و در جلسه دادگاه، اولیای دم درخواست قصاص کردند و سپس سه شاکی دیگر که دچار سوختگی شده بودند شکایت خود را مطرح و درخواست دیه کردند.

در ادامه وکیل تسخیری متهم در جایگاه حاضر شد و با توجه به این‌که موکلش غایب بود درخواست کرد رسیدگی بعد از بازداشت متهم انجام شود.

به دلیل این‌که هیچ ردی از متهم نبود، قضات وارد شور شدند و ساسان را به دو بار قصاص و پرداخت دیه در حق مصدومان و حبس محکوم کردند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: