کد خبر: ۳۴۳۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024May 10
وزیر بهداشت خبر داد:
وزیر بهداشت گفت: بهره‌گیری از روش‌های جدید و هوشمند مانند دوراپزشکی برای انتقال علائم بیماران و مصدومان از راه دور در سازمان اورژانس کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

شفاآنلاین> سلامت>بهرام عین‌اللهی با اشاره به اینکه برخی حوادث و آسیب‌ها در فرآیند انتقال بیماران و مصدومان رخ می‌دهد، اظهار داشت: انتقال اصولی بیماران و مصدومان به مراکز درمانی، اهمیت بسیار زیادی دارد که در صورت رعایت نشدن  صحیح این فرآیند  ممکن است منجر به قطع نخاع مصدومان شود.

 به گزارش شفاآنلاین: وی ادامه داد: خوشبختانه نیروهای سازمان اورژانس کشور افرادی کارآزموده، متبحر و با مهارت بالا هستند که امکانات لازم برای خدمت‌رسانی به بیماران و مصدومان را در اختیار دارند بنابراین توصیه ما این است که در حوادث و سوانح به جای انتقال غیراصولی بیماران و مصدومان به مراکز درمانی، باید صبور باشیم تا نیروهای اورژانس به محل حادثه برسند و خدمات را به نحو مطلوب ارائه کنند.

وزیر بهداشت از تقویت پدهای بالگرد به عنوان عاملی برای تسریع در انتقال بیماران و مصدومان به مراکز درمانی یاد کرد و گفت: در دولت مردمی یکی از برنامه‌های اصلی ما، گسترش و نوسازی تخت‌های اورژانس است که در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

به گفته عین‌اللهی، بهره‌گیری از روش‌های جدید و هوشمند مانند دوراپزشکی برای انتقال علائم بیماران و مصدومان از راه دور در سازمان اورژانس کشور مورد استفاده قرار گرفته و خوشبختانه تجهیزات این خدمات نیز تولید شرکت‌های دانش بنیان داخلی هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: