کد خبر: ۱۷۲۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 04
سهل انگاری در رانندگی،سبقت غیر مجاز و تجاوز به چپ در جاده های دوطرفه از جمله علل اصلی حوادث رانندگی محسوب می شود.
شفا آنلاین:گرچه سهل انگاری حین رانندگی <Drive>می‌تواند موجب مرگ سرنشینان و عابران پیاده شود. اما یکی از عوامل اصلی که منجر به مرگ افراد در تصادفات می شود مربوط به سرعت بالا و غیرمجاز رانندگی است که اگر خودرو از استاندارد های اسکلت و تجهیزات حفاظتی برخوردار نباشد می تواند به میزان تصاعدی شدت تصادف را افزایش بدهد.

به گزارش شفا آنلاین: سهل انگاری در رانندگی،سبقت غیر مجاز و تجاوز به چپ در جاده های دوطرفه از جمله علل اصلی حوادث رانندگی محسوب می شود.

همچنین تصادفات رخ به رخ برشدت تصادف می افزاید و منجر به کشته یا مجروحیت جدی سرنشینان یا راننده می شود.

با سرعت حدود 88 کیلومتر بر ساعت یک خودرو می‌ تواند طول یک زمین فوتبال را در حدود 4 ثانیه طی کند. پس وقتی حواس شما پرت موجودی زیبا در کنار جاده است, زمان زیادی طول نمی‌کشد که مسیر بسیار زیادی را بدون نگاه به جاده طی کنید و خطر آفرین باشید.

● تماشای بیلبرد شهرداری ها در کنار جاده:

امروزه بیلبرود ها انیمیشنی هستند و بسیار سخت است که به آنها توجه نکنید.

● کنترل و ارسال پیام در تلگرام و اینستاگرام

وقتی در حین رانندگی در حال ارسال پیام هستید 23 برابر بیشتر در خطر تصادف کردن هستید.

با پیشرفت تکنولوژی و کانال های اجتماعی, کنترل و ارسال پیام در تلگرام و اینستاگرام به یکی از بدترین سلاح های کشتار جمعی تبدیل شده است که همه ی ما این سلاح را در دستانمان داریم. ئو یا در حال تهدید شدن به وسیله راننده بغل دستی هستیم.

حدود 5 ثانیه طول میکشد به صفحه ی گوشی توجه کنیم و یک پیام کوتاه را ارسال کنیم. جالب اینجاست که حدود 77 درصد از جوانان فکر می کنند که قادرند بدون ایجاد خطر در حین رانندگی پیام بفرستند. در حالی که این مورد دشمن شماره ی یک محسوب میشود.

با اینکه به راحتی میتوانیم تکنولوژی را در این مورد مقصر بدانیم ولی وقتی دقیق بنگیریم میبینیم این امر به خود ما و فرهنگمان باز میکردد.

● خستگی و خواب آلودگی :

خواب یکی از علل اصلی حوادث رانندگی محسوب می شود از این رو باید رانندگان در هنگام خستگی و خواب آلودگی از رانندگی پرهیز کنند.

خواب در حین رانندگی فاجعه ای دو سویه برای سرنشینان و عابران پیاده دارد تا حدی که اگر راننده، خود را به کشتن ندهد،به طور قطع سرنشینان یا عابران پیاده را به کام مرگ می کشاند.

● خیال پردازی

رانندگی می‌تواند فرصت فوق العاده ای برای مرتب سازی افکار, پاک کردن ذهن, فکر کردن به مشکلات یا لذت بردن از لحظه ای تنها بودن باشد.

با کسب تجربه, رانندگی روتین تبدیل به یک فعالیت خودکار در وجود انسان میشود. مثل مسواک زدن دندان ها, واقعا وقتی در حال رانندگی هستیم نیاز نیست بر روی حرکات دست و عضلاتمان تمرکز کنیم.

بنابراین ممکن است فکر کنیم نیروی پردازشی زیادی برای تمرکز بر کارهایی غیر از رانندگی داریم و این دوست من میتواند خطرناک باشد,دست بالا گرفتن قدرت های تمرکزی انسان خطرناک است.

اگر وقتی در حال راندن در یک بزرگراه هستید به مغزتان اجازه دهید به رویا پردازی بپردازد,خروجی مورد نظرتان را از دست میدهید – پس برای اینکه دیر به سر کار نرسید مجبور میشود در لاین ها ویراژ دهید تا به خروجی مورد نظرتان به موقع برسید – در این لحظه ممکن است آگاه شوید که به خاطر رویا پردازی به خطر افتادید.

حقیقت این است که راندن یک خودرو برابر با انجام عملیات و فرآیند های بسیار پیچیده ای است.درست مثل این است که از یک مسئول جرثقیل انتظار ندارید وقتی در حال جا به جایی چندین تن آهن است ناگهان یک جا به جایی خطرناک داشته باشد.مسئولیت رانندگی یعنی حفظ تمرکز.نه تنها این کار نشان احترام به دیگر رانندگان است,بلکه همچنین به شما کمک میکند اشتباهات ناگهانی و خطرهای درون جاده را سریع ببینید و تصمیم درست بگیرید.

● صحبت با تلفن

اعتیاد انسان به تماس با موبایل باعث دردسر‌های بسیاری در هنگام رانندگی شده است. رانندگی در هنگام صحبت با موبایل (با یا بدون هندزفری) عکس العمل های راننده را به همان اندازه که اگر الکل 0.8 مصرف کرده باشید کند و خطرناک می‌کند.

البته به نظر می آید استفاده از هندز فری تا حدودی خطر را کاهش میدهد – هندزفری باعث میشود به جای اینکه با یک دست فرمان را بگیرید هر دو دست را داشته باشید ولی در هر حال اختلال ذهنی و فکری را در بر دارد.در برخی حوزه های قضایی استفاده از هندز فری برای آن دسته از افرادی که در حین رانندگی میخواهند با موبایل صحبت کنند اجباری است.

مطالعات نشان می دهد که صبحت با تلفن همراه در هنگام رانندگی به شدت احتمال مقصر بودن یک فرد در تصادف را افزایش میدهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: