کد خبر: ۲۱۶۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 12
جمعه گذشته شهرستان ایرانشهر میزبان دکتر عین الهی یکی از بهترین نفرولوژیست های کشور بود که به دعوت انجمن حمایت از بیماران کلیوی و دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر در کلینیک تخصصی وحدت ایرانشهر حضور یافت و بیش از 70بیمار مبتلا به نارسایی کلیوی را ویزیت کرده و علاوه بر آن دستورات دارویی و تغذیه ای لازم را به بیماران داد
شفاآنلاین>سلامت>در پی دو بازدید مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران از وضعیت بیمارن کلیوی استان سیستان بلوچستان ، یکی از پزشکان برجسته حوزه نفرولوژی راهی این استان شد.

به گزارش شفاآنلاین و به نقل از روابط عمومی انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران ، درسری برنامه های بازدید داریوش آرمان مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران از مناطق محروم کشور به منظور بررسی وضعیت بیماران کلیوی استانها و تلاش جهت تسهیل روند درمان این بیماران ، در دو سفر پی درپی وی با تیم همراه خود به استان سیستان و بلوچستان در طول یک هفته وعده هایی به بیماران کلیوی<Kidney patients> این منطقه محروم داده شد که یکی پس از دیگری جامه عمل پوشید.

یکی ازاساسی ترین وعده های مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران فراهم کردن بسترهای مناسب برای درمان بیماران کلیوی بوده است که در نخستین گام با توجه به فقدان پزشک نفرولوژیست برای ویزیت بیماران حتی درشرایط خاص حادثه تروریستی چابهارنیز این امر محقق شد و دکتر بهزاد عین الهی فوق تخصص بیماری های کلیه بزرگسالان (نفرولوژِیست ) دراین استان حضور یافت و با ویزیت بیماران به بررسی وضعیت آنها در این منطقه محروم پرداخت .

دکتر بهزاد عین الهی درخصوص حضور خود در این برهه در استان سیستان بلوچستان گفت: پس ازاعلام انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران مبنی بر فقدان نفرولوژیست در این استان و کمبود خدمات پزشکی در این منطقه با هماهنگی دکتر امینی مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان سیستان و بلوچستان به این منطقه مراجعه کردم تا با این اقدام اجری اخروی را برای خود داشته باشم.

وی درخصوص وضعیت بیماران این منطقه افزود: متاسفانه دراین مناطق فقربه شکلی خاص نمود یافته و بیماران کلیوی دراین استان بسیار زیاد هستند بنابراین توجه به تجهیز این استان از لحاظ خدمات درمانی و دیالیزی بسیار ضروری است.

این نفرولوژیست افزود: درشهرستان ایرانشهر 70 بیمار دیالیزی ویزیت شدند و در نظر گرفته شد که در صورت ضرورت برخی از بیماران به انجمن حمایت از بیماران کلیوی مرکز اعزام شوند و پس از اسکان به منظورانجام آزمایشات قبل از پیوند به مراکز معرفی شده مراجعه کنند تا آزمایش های آنها به صورت رایگان انجام بگیرد.

عین الهی افزود : درحال حاضر دراستان سیستان و بلوچستان ضرورت آموزش به شدت احساس می شود ودر نظر است تا با همکاری مجموعه های مرتبط کلاس های آموزشی برای افزایش سطح علمی پزشکان و پرستاران جهت یاری رساندن بهتر به بیماران کلیوی استان برگزار شود.

وی درادامه با اشاره به کمبود تخت های دیالیز دراین استان اظهار داشت: خوشبختانه پس از بازدید مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران از این استان وزارت بهداشت قول ایجاد یک مرکز دیالیز با فضا و امکانات مناسب را داده است تا با این اقدام و استقرار 30 تخت دیالیز به بیماران این خطه کمک شود.

 وی با اشاره به اینکه تا دو هفته دیگر برای ویزیت مجدد بیماران این استان مراجعه خواهد کرد، بیان کرد: علاوه برویزیت بیماران جلساتی با دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار خواهد شد تا علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی روند رسیدگی بیماران تسهیل یابد.

دکترمصطفی امینی مدیرانجمن بیماران کلیوی استان سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به حضوردکترعین الهی به این استان و ویزیت بیماران محروم گفت: جمعه گذشته شهرستان ایرانشهر میزبان دکتر عین الهی یکی از بهترین نفرولوژیست های کشور بود که به دعوت انجمن حمایت از بیماران کلیوی و دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر در کلینیک تخصصی وحدت ایرانشهر حضور یافت و بیش از 70بیمار مبتلا به نارسایی کلیوی را ویزیت کرده و علاوه بر آن دستورات دارویی و تغذیه ای لازم را به بیماران داد.

وی گفت : دکتر عین الهی علاوه بر ویزیت بیماران از بخش دیالیز خاتم الانبیاء ایرانشهر بازدید کرد و قول حضور مستمر در حوزه دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر جهت افزایش سطح علمی پرستاران و پزشکان این حوزه را داد و بر ضرورت استقرار منظم متخصص نفرواوژی در این منطقه تاکید کردند.











نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: