کد خبر: ۲۵۷۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 12
نویسنده: هانس اشتاين
دونالد ترامپ اعلام کرده که می خواهد اقتصاد را "بازگشایی" کند. وی پیش از این از تظاهرکنندگان مسلحی که علیه فاصله گیری اجتماعی تظاهرات کرده بودند، ابراز حمایت کرده بود
شفاآنلاین>اجتماعی>1.طی روزهای اخیر جواب تست کرونای بسیاری از کارمندان کاخ سفید مثبت بوده است: از جمله یک خدمتکار شخصی رئیس جمهور، دبیر مطبوعاتی مایك پنس، یکی از کارمندان ایوانکا ترامپدر همین حال، آنتونی فاوسی نیز مجبور شد خود را قرنطینه کند، زیرا ظاهرا در کاخ سفید با فردی مبتلا در تماس بوده است. 

به گزارش شفاآنلاین،بنابراین اکنون رسما می توان اعلام کرد بیماری خطرناکی که چندین سناتور و کنگره را آلوده کرده، به عالی ترین مقام های اجرایی نیز رسیده است.

2. تنها نکته تعجب آور این است که چنین چیزی بسیار دیرتر از آنچه انتظار می رفت، اتفاق افتاد. حتی در کنفرانس های مطبوعاتی طولانی ترامپ نیز هیچ یک از قوانینی که خود کاخ سفید به عموم مردم توصیه می کرد، رعایت نمی گردید.

3. بعد از اینکه ترامپ در مورد آن صحبت کرد، مشخص شد که او و سایر مقامات ارشد کاخ سفید به طور مرتب در مورد آزمایش ویروس تاج جدید آزمایش می شوند. این در کشوری است که هنوز با کمبود کیت های آزمایشی روبرو است.

4. در روند واکنش دولت آمریكا به ویروس كرونا تقریبا سه مرحله وجود داشته است. مرحله اول انكار بود که تا حدود نیمه مارس ادامه داشت.

5. در مرحله دوم که تا حدود آوریل ادامه داشت، ترامپ و فاکس نیوز ویروس را جدی گرفتند، اما نتوانستند پاسخی درخور به این بیماری همه گیر دهند. ترامپ دیرهنگام وضعیت اضطراری ملی را اعلام کرد و کمبود شدید تخت های بیمارستان، لباس های محافظ و ماسک برای کادر پزشکی وجود داشت.

6. اکنون در مرحله سوم هستیم. اگرچه با 500 مورد ابتلا و 200 کشته در روز، در ایالت نیویورک منحنی بیماری تقریبا صاف شده، اما تقریبا در تمام ایالت های دیگر به خصوص در جنوب و مرکز، افزایش شمار مبتلایان جدید همچنان ادامه دارد.

7. دونالد ترامپ اعلام کرده که می خواهد اقتصاد را "بازگشایی" کند. وی پیش از این از تظاهرکنندگان مسلحی که علیه فاصله گیری اجتماعی تظاهرات کرده بودند، ابراز حمایت کرده بود. نگاهی به ترامپ و تیم او نشان می دهد هرج و مرج حاکم بر آمریکا را می توان در آینه سردرگمی ناامید کننده کاخ سفید دید.

8. دیوید فروم، منتقد محافظه کار ترامپ مشکوک است که تلاش ترامپ برای بازگشایی اقتصاد در میان شیوع اپیدمی بر اساس استدلالی منطقی می باشد: ترامپ محبوبیت خود را در حال افت شدید می بیند و می خواهد اطمینان حاصل كند كه تا انتخابات ریاست جمهوری، اقتصاد حداقل در مسیر درست قرار گرفته باشد، بی هیچ گونه توجه به ده ها هزار کشته ای که اکثرا سیاهپوست هستند.

9. دستور ترامپ مبنی بر اجبار به کار کارگران کارخانه های تولید گوشت – کانون شیوع کرونا در آمریکا - که بسیاری از آنها مهاجران تیره پوست هستند، مهر تاییدی بر این نظریه می زند.

10. فرای این که آیا مرحله سوم بر اساس یک برنامه جامع شوم یا هرج و مرج غیرمترقبه می باشد – به جرات می توان گفت رونق اقتصادی که ترامپ در پی آن است، در آینده نزدیک صورت نخواهد گرفت.دي ولت (آلمان)
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: