کد خبر: ۲۸۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - 2021August 15
وضعیت بحرانی کرونا در مشهد مقدس و دیگر شهرهای کشور سرانجام بعد از چند هفته متولیان ستاد ملی کرونا را متقاعد کرد که به مدت یک هفته ورود و خروج به شهرها را ممنوع اعلام کنند

شفاآنلاین>سلامت> با وجود تعطیلی 6 روزه سراسری ، فرودگاه، ترمینال و راه آهن همچنان مسافران را به خراسان رضوی می رسانند، فاجعه ای دیگر در راه است؟

به گزارش شفاآنلاین: با وجود مصوبه روز گذشته ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره تعطیلی یک ‌هفته‌ای کشور و اعمال محدودیت‌های ورود مسافر به شهر مشهد. تنها در روز چهارشنبه 27 مرداد حدود 23 حرکت قطار از مبدأ تهران به مقصد مشهد قرار است انجام شود.

 وضعیت بحرانی کرونا در مشهد مقدس و دیگر شهرهای کشور سرانجام بعد از چند هفته متولیان ستاد ملی کرونا را متقاعد کرد که به مدت یک هفته ورود و خروج به شهرها را ممنوع اعلام کنند. دبیر قرارگاه عملیاتی پیشگیری و مقابله با کرونای استان  روز گذشته در نشست خبری این ستاد گفت: همزمان با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی سراسری شش‌روزه در کشور، نظارت جدی بر شش دروازه ورودی شامل قوچان، سبزوار ، گناباد ، خواف و فیض‌آباد به‌ منظور کاهش ورود مسافر به خراسان رضوی به ‌طورجدی تحت نظارت قرار گرفته‌اند و طی آمار به‌دست‌آمده از تیم‌های ناظر طی روزهای گذشته نیز ورودی‌ها کاهشی بوده است.

نجات افزود: کاستن از همه انواع سفر در قالب پرواز، راه‌آهن و جاده به خراسان رضوی و به‌ویژه کلان‌شهر مذهبی مشهد در همین چارچوب جزو اختیارات کشوری است و ما باید بر اساس پروتکل‌های کشوری پیش برویم و تا زمان ارائه ابلاغیه جدید ما طبق ابلاغیه قبلی عمل می‌کنیم .  تاکنون پیرو اقدامات صورت گرفته، حجم سفر به این استان از طریق هوایی به میزان ۵۰ درصد، ریلی ۴۳ درصد و همچنین رفت‌وآمد جاده‌ای بین‌شهری ۲۵ درصد کاهش‌یافته است.

 وی در زمینه چگونگی پروازهای ورودی به استان  گفت : ۷۵ نیرو در قالب 30 تیم  فعالیت‌های نظارتی را در بخش‌های مختلف انجام می‌دهند که فرودگاه از آن جمله است و به‌ صورت نامحسوس نیز شش گلوگاه اصلی ورودی استان را  به‌صورت کامل رصد می‌کنند.

این اظهارات و تصمیمات در حالی است که اگر به یکی از سایت‌های فروش آنلاین بلیت قطار مراجعه و برای تهیه بلیت قطار به مقصد مشهد طی یک هفته آینده اقدام کنید خواهید دید فعلا این محدودیت‌ها و ممنوعیت ها ورود به کلان‌شهر در حد کلام است. زیرا اگر به‌طور مثال برای رزرو بلیت روز چهارشنبه 27 مرداد از مبدأ تهران به مقصد مشهد اقدام کنید خواهد دید که تنها در این روز حدود 23 قطار به مقصد مشهد حرکت خواهند داشت. یعنی هر یک ساعت یک قطار از تهران به سمت مشهد حرکت خواهد کرد. نکته تلخ‌تر آن که برخی از این قطارها بلیت را با رزرو هتل به فروش می‌رسانند.

نصیری، مدیر راه‌آهن خراسان در  این باره   اظهار می کند: تعداد رام قطارها افزایش نیافته است و درباره این که آیا محدودیتی در ورود قطارها یا کاهش تعداد رام‌ها اعمال خواهد شد یا خیر در اختیار راه‌آهن کشور است.
وی بدون این که اشاره‌ای به تعداد رام‌های قطار ورودی شهر مشهد از مبدأ تهران کند، تأکید می‌کند: با توجه به این که تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا امروز صبح اتخاذ شده است هنوز هیچ ابلاغیه‌ای به دست ما نرسیده است و احتمالاً تا فردا( یک شنبه) در این ‌باره تصمیم‌گیری خواهد شد.

مدیر پایانه مشهد نیز درباره اعمال محدودیت‌های ورود اتوبوس‌های مسافربری برون شهر به شهر مشهد می‌گوید: هنوز هیچ تصمیمی در این‌ باره به ما ابلاغ نشده است و اگر هم بنا باشد محدودیت اعمال شود باید از مبدا صورت بگیرد. هر چند میزان ورود اتوبوس‌های مسافربری به شهر مشهد طی سه روز گذشته حدود 15 درصد کاهش یافته است.

علاوه بر این، تعداد پروازهای هواپیمایی از مبدأ تهران به مشهد در تاریخ 27 مرداد یعنی چهارشنبه هفته جاری 14 پرواز است و به نظر خبری از محدودیت پرواز به شهر مشهد وجود ندارد. جعفری، سخنگوی شرکت فرودگاه‌های استان در این‌ باره می‌گوید: فرودگاه مشهد خود را متعهد می‌داند که هر تصمیمی که از سوی ستاد ملی یا استانی مبارزه با کرونا درباره اعمال محدودیت‌های پروازی ابلاغ شود به ‌طور کامل اجرایی کند.

وی می‌افزاید: تعداد پروازها به مقصد مشهد طی چند روز اخیر حداقل 50 درصد کاهش  یافته است. در روزهای عادی حداقل 90 پرواز به مقصد مشهد انجام می‌شد که امروز این تعداد به حدود 30 پرواز رسیده است. از سویی دیگر با توجه به این که برخی بلیت‌ها در روزهای آینده فروخته‌ شده است و لغو پروازها ممکن است در همان روز اعمال شود و مسافران به‌ صورت تجمیعی به یک پرواز با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به مشهد پرواز خواهند داشت نمی‌توان درباره تعداد دقیق پروازهای روزهای آینده ورودی به مشهد اطلاعات ارائه کرد اما بدون شک با حساسیت تمام محدودیت‌های ابلاغی در پروازهای ورودی مشهد اعمال خواهد شد.روزنامه خراسان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: