کد خبر: ۳۳۰۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - 2023August 17
مصطفی قانعی گفت: دولت حاضر نیست بیشتر از این به حوزه سلامت کمک کند، در این میان فناوری می‌تواند به کمک بیاید تا هزینه‌ های سلامت کاهش یابد.

شفا آنلاین>سلامت>دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت معاونت علمی ریاست‌جمهوری از تولید سه واکسن اسهال کودکان، سرطان رحم و سینه‌پهلو در کشور در راستای کاهش خروج ارز خبر داد و گفت: واکسن سرطان رحم به جای دوظرفیتی، چهارظرفیتی تولید می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:مصطفی قانعی گفت: دولت حاضر نیست بیشتر از این به حوزه سلامت کمک کند، در این میان فناوری می‌تواند به کمک بیاید تا هزینه‌های سلامت کاهش یابد. هم‌اکنون ۵۰۰ همت در حوزه سلامت هزینه می‌شود. بر این اساس این ستاد برنامه‌هایی را تدارک دیده است.

وی یکی از این برنامه‌ها را تولید سه واکسن دانست و افزود: یکی از این واکسن‌ها، واکسن پنوموکوک یا سینه‌پهلو است که با حمایت معاونت علمی ریاست‌جمهوری و صندوق نوآوری به تولید می‌رسد، چراکه سالانه ۱.۵ میلیون تولد داریم و هر نوزاد نیاز به سه دوز واکسن دارد که تامین این میزان واکسن ۴.۵ میلیون دوز می‌شود، واکسن روتاویروس یا واکسن اسهال کودکان دومین محصول مورد حمایت این ستاد است، این واکسن در مراحل نهایی قرار دارد و سومین واکسن مورد حمایت واکسن چهارظرفیتی سرطان رحم است، واکسن سرطان رحم دوظرفیتی در بازار موجود است و در این طرح واکسن دوظرفیتی به چهارظرفیتی تبدیل خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت معاونت علمی ریاست‌جمهوری با اشاره به ورود هوش مصنوعی به حوزه سلامت در یک دهه آینده گفت: با قراردادی که با بیمه سلامت منعقد شد، قرار است این بیمه در دو حوزه درمان سرطان پستان به‌عنوان شایع‌ترین سرطان و سرطان ریه به‌عنوان کشنده‌ترین سرطان سرمایه‌گذاری کند، در این همکاری قرار است هوش مصنوعی در حوزه تشخیص این دو سرطان به کمک پزشکان و کاهش هزینه‌ها بیاید، همچنین با توجه به واردات ۱۰۰ میلیون دلاری پلاسما، با ورود یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه طی دو سال آینده به پالایشگاه پلاسما خواهیم رسید. / سلامت نیوز

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: