کد خبر: ۳۳۶۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - 2023December 09
اتفاقی بزرگ در مؤسسه رازی با مرکز تحقیق، توسعه و تولید واکسن‌های نسل جدید رقم خورد
شفا آنلاین>سلامت>کووید-19 که از راه رسید، همه غافلگیر شدند؛ چون دقیقا نمی‌دانستند باید با چنین پدیده‌ای چه کار کنند. حتی خیلی‌ها نمی‌توانستند تصور کنند چه آینده‌ای در پیش‌رو خواهیم داشت تا اینکه در ایران و جهان، تمرکزها و وضعیت اورژانسی و تلفات بالا که اتفاق افتاد، باعث شد واکسن‌های موردنیاز به سرعت تهیه شوند. حالا جهان به همزیستی مسالمت‌آمیز با کرونا رسیده است؛ آن‌هم در سایه تحقیق ، توسعه و تولید واکسنی که در کمتر از 18‌ماه عملیاتی شد؛ درحالی‌که زمان استاندارد آن بین 5 تا 10سال بوده است. 
به گزارش شفا آنلاین:دیروز و با حضور محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی و در حاشیه سفر استانی هیأت دولت به استان البرز، اتفاقی بزرگ در مؤسسه سرم و واکسن رازی رخ داد؛ افتتاح سایتی جدید که دیگر دربرابر ویروس‌هایی چون کووید-19 غافلگیر نخواهیم شد.


هدف؛ تأمین بخش اعظم نیاز کشور در داخل
محمدعلی نوبخت، وزیر جهادکشاورزی در مراسم افتتاح سایت جدید تحقیقات و تولیدات انواع واکسن در مؤسسه رازی: در این سالن و خط تولیدی که افتتاح شده، آخرین فناوری‌های به‌روز را مورد استفاده قرار داده‌ایم و تولید واکسن‌های موردنیاز کشور در اینجا اتفاق خواهد افتاد. این سایت در حال توسعه است و چشم‌انداز و فعالیت‌های بعدی را هم در دستور کارخود دارد تا بخش عمده‌ای از نیاز کشور را در داخل تأمین کند.

فرصتی برای نخبگان
علی اسحاقی، رئیس مؤسسه رازی بیان کرد:‌  این سایت فرصتی را در اختیار نخبگان قرار می‌دهد تا به جای مهاجرت، ایده‌های‌شان را در اینجا عملیاتی، اجرایی، بازاری و صنعتی کنند.
وی افزود: البته ماهیت کار ما همین چیزهاست. شاید بپرسید چرا پس این سایت ایجاد شد؟ قبلا به این شکل متمرکز، حرفه‌‌ای و ضربتی نبودیم، به‌صورت خردخرد بود، اما حالا متمرکز و با الزامات روز شکل گرفته است./همشهری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: