کد خبر: ۳۴۲۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024April 18
در گشت مشترک تعزیرات حکومتی از داروخانه‌های معروف عرضه کننده داروهای کمیاب با چند برابر قیمت، تخلف گرانفروشی دارو کشف شد.
شفاآنلاین>سلامت>احمد جعفری نسب مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در این باره اظهار کرد: گشت مشترک تعزیرات حکومتی در قالب سه تیم با دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص گران فروشی داروهای کمیاب به ۹ داروخانه معروف و منتخب مراجعه کرد.

به گزارش شفاآنلاین:مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران افزود: مشکل اصلی که در این گشت مشاهده شد این بود که داروخانه‌ها حتی در مواردی که دارو دارای قیمت مندرج در روی بسته‌بندی است بر اساس نرخ سامانه‌ای و جدید اقدام به نرخ گذاری جدید و عرضه دارو می‌کنند.

جعفری نسب با اشاره به اینکه صاحبان این داروخانه‌ها بخشنامه‌ای از وزارت بهداشت را توجیه کار خود کرده‌اند، گفت: این موضوع در حال بررسی بوده و نباید اجازه دهیم با استفاده از یک بخشنامه بستری برای گرانفروشی و اجحاف در حق مردم به ویژه در حوزه سلامت ایجاد شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران تصریح کرد: محصولی که با مواد اولیه پارسال تولید شده نباید روزانه براساس نوسانات بازار قیمت گذاری شود.

جعفری نسب دیگر تخلفات این داروخانه‌ها را قاچاق و عرضه داروی تاریخ مصرف گذشته عنوان کرد و گفت: این پرونده‌ها برای کارشناسی به کمیسیون ماده ۱۱ ارسال شد و پس از دریافت استعلام‌ها، حکم این متخلفان صادر می‌شود.

در این گشت مشترک مدیر کل امور بهداشت، دارو و درمان سازمان تعزیرات حکومتی روسای شعب تهران را همراهی می‌کرد و همچنین پزشکان سازمان غذا و دارو و پلیس قاچاق نیز حضور داشتند./ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: