کد خبر: ۳۴۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024April 21
یک خانم ۱۹ ساله از یکی از روستا‌های استان به منظور عمل جراحی زیبایی صورت به یکی از مراکز زیبایی غیرمجاز زیرزمینی مراجعه کرده که به علت خونریزی و تزریق داروی اشتباه دچار مرگ مغزی شد.
شفاآنلاین>جامعه> رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: زمانی که مردم تخلف را می‌پذیرند تخلف نیز رخ می‌دهد ضرورت دارد که تک تک مردم به عنوان ناظر فعال باشند و اینگونه تخلفات را گزارش دهند تا بلافاصله با آنها برخورد شود.
 به گزارش شفاآنلاین: محمدحسین سرمست همچنین از مردم خواست انجام عمل‌های زیبایی غیرضروری خودداری کنند و خاطرنشان کرد: افزایش آگاهی مردم یکی از راه‌های افزایش سطح سلامت جامعه به شمار می‌رود.
معاون درمان دانشگاه جندی شاپور اهواز نیز در این نشست با اشاره به افزایش قارچ‌گونه مراکز غیر مجاز در حوزه پزشکی عنوان کرد: در فروردین ماه جاری ۲۲ مرکز غیرمجاز در شهر‌های زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی اهواز پلمب شد.

میثم معزی از مردم خواست از مراجعه به مراکز غیرمجاز جدا خودداری کنند و عنوان کرد: یک خانم ۱۹ ساله از یکی از روستا‌های استان به منظور عمل جراحی زیبایی صورت به یکی از مراکز زیبایی غیرمجاز زیرزمینی مراجعه کرده که به علت خونریزی و تزریق داروی اشتباه توسط فردی که دیپلم برق و اقدام به عمل جراحی این خانم جوان کرده است دچار مرگ مغزی شد.

وی در ادامه انجام عمل‌های جراحی همچون پیکرتراشی، لیپوساکشن و لیپوماتیک اشاره کرد و افزود: این عمل‌ها از جمله عمل‌هایی به شمار می‌رود که عوارض زیادی دارد که مردم باید از انجام چنین عمل‌ها اجتناب کنند.

معزی برخورداری پروانه طبابت و تاریخ صدور و انقضای آن، تابلوی مشخص و در معرض دید، وجود نام افراد در سامانه نظام پزشکی را از جمله راه‌های تشخیص مراکز درمانی مجاز عنوان کرد و گفت: بدون شک سرنوشت همه مجموعه‌های بدون مجوز و بدون پروانه قانونی که در امور درمانی دخالت کنند پس از اخطاریه‌ها و تذکرات مقتضی، پلمب خواهد بود، زیرا سلامت مردم و نحوه صحیح درمان آنان خط قرمز مجموعه معاونت درمان است.

سزارین تقویمی و سفارشی خلاف مقررات معاون درمان دانشگاه جندی شاپور اهواز به سزارین‌های تقویمی و سفارشی نیز اشاره کرد و آن را خطری برای سلامت مادران و نوزادان دانست.وی با تاکید بر اینکه سلامت مادر و نوزاد خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی است بیان کرد: براساس ابلاغیه به همه متخصصان دانشگاه، هر گونه سزارین تقویمی و سفارشی خلاف مقررات است.به گفته معزی میزان مرگ و میر مادران باردار در سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.
وی روند میزان مراجعه بیماران تنفسی به بیمارستان‌ها را افزایشی خواند و گفت: تعداد بیماران تنفسی از هشت هزار و ۴۰۰ مورد در سال ۱۴۰۰ به ۱۲ هزار و ۶۰۰ در سال ۱۴۰۱ مورد رسیده است./ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: