کد خبر: ۳۴۳۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024May 05
ریه ها توزیع اکسیژن در بدن را تضمین می کنند و بخشی از پنج سیستم دفع هستند. متأسفانه، آلرژی های فصلی حتی بر سالم ترین افراد نیز تأثیر زیادی دارد.
شفاآنلاین>سلامت>آیا می دانید در تنفس کم عمق تنها 10 درصد خون تصفیه می شود، در حالی که در تنفس عمیق از دیافراگم، این مقدار به 80 تا 100 درصد افزایش می یابد؟ تنفس عمیق برای سلامت ریه و دفع سموم بسیار مهم است.

به گزارش شفاآنلاین:گیاهان نقش مهمی در سلامت ریه های شما دارند. در زیر پنج گیاه مناسب برای ریه آورده شده است که به راحتی در خانه یا باغ شما کاشته می شوند. این گیاهان دارای خواص دارویی هستند که به سلامت ریه کمک می کنند و همچنین معطر هستند. پس این گیاهان را در خانه خود بکارید و از خواص درمانی آنها بهره ببرید.

1. پونه کوهی (Origanum Vulgare).

پونه کوهی حاوی کارواکرول و رزمارین اسید است که تجزیه کننده و کاهش دهنده طبیعی هیستامین هستند. هیستامین بر مجرای تنفسی و مجرای بینی تأثیر می گذارد. علاوه بر این، حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به سیستم ایمنی بدن در هنگام سرماخوردگی یا سایر بیماری ها کمک می کند.

پونه کوهی گیاهی چند ساله است که هر ساله گل می دهد. بهتر است در زیر نور خورشید و خاک با زهکشی مناسب کاشته شود. از آنجایی که این گیاه تهاجمی است، بهتر است آن را در غار، داخل یا خارج از خانه پرورش دهید.

پونه کوهی تازه طعم لذیذی را به طیف گسترده ای از دستور العمل ها اضافه می کند. هنگام برداشت، ساقه ها را ببرید و در جای خشک و خنک در خانه خود نگهداری کنید. بعد از حدود یک ماه، می توانید برگ ها را جدا کرده و در ظرف دربسته نگهداری کنید.

2. اکالیپتوس.
خواص درمانی اکالیپتوس به دلیل ماده ای به نام سینئول است. این ماده را می توان به عنوان رقیق کننده مخاط برای کاهش سرفه، مقابله با انسداد و تسکین مجرای تحریک شده بینی استفاده کرد. علاوه بر این، اکالیپتوس حاوی آنتی اکسیدان هایی است که در هنگام سرماخوردگی یا سایر بیماری ها به سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

ارتفاع درختان اکالیپتوس کمتر از 18 متر نیست. با این حال، یک درختچه کوچک را می توان هم در داخل و هم در فضای باز پرورش داد. اگر قصد دارید این گیاه را در فضای باز پرورش دهید، بهتر است آن را در زیر نور خورشید قرار دهید. اگر آن را در خانه پرورش می دهید، گیاه را نزدیک پنجره ای که رو به جنوب است قرار دهید. اگر گیاه بزرگتر از چاله آبیاری شد، می توانید آن را به باغ منتقل کنید یا به پارک اهدا کنید.

برای کمک به بهبودی عفونت بینی، چند برگ اکالیپتوس را به یک قابلمه آب جوش اضافه کنید و بخار آن را استنشاق کنید. مراقب باش خودت را نسوزانی. همچنین می‌توانید روغن‌های اکالیپتوس و نعناع را ترکیب کرده و روی سینه‌تان بمالید یا هنگام دوش گرفتن آن را روی کف حمام بریزید.

3. نعنا (Mentha x Piperita)

نعناع حاوی منتول است که با تورم مقابله می کند. علاوه بر این، اثر آنتی هیستامینی دارد و بدون محدودیت تنفس را بهبود می بخشد.

نعنا نیز مانند پونه کوهی گیاهی بسیار مهاجم است. بهتر است آن را در یک آبخوری، چه در داخل خانه و چه در خارج از منزل، بکارید. نعناع نور آفتاب متوسط ​​تا روشن و خاک با زهکشی خوب را ترجیح می دهد. از برگ های نعناع به عنوان چاشنی در دستور العمل های مورد علاقه خود یا برای تهیه چای استفاده کنید. همچنین می توانید روغن نعناع را با اکالیپتوس مخلوط کرده و به عنوان یک مومیایی تسکین دهنده به سینه خود بمالید..  

.4 ریه.                                                                                                                      خود نام قبلاً نشان می دهد که این گیاه برای چه مواردی استفاده می شود. این گیاه شبیه بافت ریه است و از قرن هفدهم برای بهبود سلامت ریه و تنفس و جلوگیری از انسداد استفاده می شود.

گلهای آن زیبا هستند و خود گیاه کاملاً مقاوم است. Lungwort در سایه بهترین رشد را دارد و کاملاً در زیر شاخ و برگ درختان رشد می کند. برگ های آن را می توان آب پز کرد، درست مانند اسفناج.

5. سنجد سامبوکوس کانادنسیس.

این گیاه گردش خون را بهبود می بخشد و در نتیجه ریه ها، رگ های خونی و مویرگ ها را باز می کند. باید در فضای باز و در نور آفتاب متوسط ​​تا روشن کاشته شود. در محیطی با این ویژگی ها، بوته به سرعت رشد می کند. این گیاه در خاکی با pH بین 6 تا 8 بهترین رشد را دارد. سنجد بسیار خوشمزه است و از گل های آن می توان برای تهیه چای استفاده کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: