کد خبر: ۳۴۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024May 08
قاسمی‌پور گفت: همه جاماندگان از تحصیل به‌دلیل فقر از تحصیل جا نمانده‌اند، چون موارد دیگری هم وجود دارد.
 شفاآنلاین> جامعهشیوا قاسمی‌پور دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره جاماندگان از تحصیل گفت: وزارت آموزش و پرورش برای جاماندگان از تحصیل حدود دو سال پیش یک سامانه‌ای طراحی کرد که براساس آن جاماندگان از تحصیل شامل یک مورد خاص نمی‌شوند و شرایط خاصی مثل فوت، جابه‌جا شدن منزل، شرایط اقتصادی، جابه‌جایی مدرسه و ... دارد.
به گزارش شفاآنلاین:  وی اظهار کرد: در این سامانه وزارت آموزش و پرورش و کمیسیون آموزش مجلس تاکید دارند که دلایل جاماندگان از تحصیل را بررسی کنند و برای بازگشت به تحصیل دانش‌آموزان اقداماتی را انجام دهند.
نماینده مردم سروآباد و مریوان در مجلس بیان کرد: این سامانه کاملا به‌روز است و تمام اطلاعات استان‌ها حتی نام دانش‌آموزان، آدرس و مشخصات کامل را دارد و اینجاست که آموزش و پرورش باید برای آن اقدامات اجرایی انجام دهد که جاماندگان بتوانند به تحصیل بازگردنند یا اصلاحاتی که لازم است انجام شود.

دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: همه جاماندگان از تحصیل به‌دلیل فقر از تحصیل جا نمانده‌اند، چون موارد دیگری را در نظر گرفتند و دلیل عمده جا ماندن از تحصیل فقر نیست.

قاسمی‌پور تصریح کرد: برای سال آینده هرچه تعداد کمتر باشد برای کشور و وزارت آمروزش و پروش عواقبش کمتر است و باید تلاش شود که بازمانده از تحصیل نداشته باشیم، چون باید برای جاماندگان از تحصیل تلاش شود و سامانه‌ای که به نام شهید طراحی شده می‌تواند بچه بازمانده از تحصیل را به مدرسه بازگرداند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: