کد خبر: ۳۴۳۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024May 08
در فاصله فروردین پارسال تا فروردین امسال قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در پایتخت تنها 22.9درصد رشد کرده که از نرخ تورم پایین‌تر است و بیانگر رکود در بازار مسکن و ثبات نسبی قیمت‌هاست.
شفاآنلاین>  جامعه> بانک مرکزی می‌گوید میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در معاملات فروردین به 81میلیون و 630هزار تومان رسیده که نسبت به اسفند سال گذشته تنها 2دهم درصد رشد داشته است.
 به گزارش شفاآنلاین: تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن نشان می‌دهد که در نخستین ‌ماه از سال1403 تنها 1508فقره معامله مسکن در تهران ثبت شده که نسبت به فروردین سال گذشته 14.2درصد و نسبت به اسفند پارسال هم 75.6درصد افت  داشته ‌است. براساس این گزارش، در فاصله فروردین پارسال تا فروردین امسال قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در پایتخت تنها 22.9درصد رشد کرده که از نرخ تورم پایین‌تر است و بیانگر رکود در بازار مسکن و ثبات نسبی قیمت‌هاست. بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله‌‌شده در فروردین‌ماه امسال به منطقه‌یک با قیمت 1.5میلیارد تومان اختصاص داشته است و کمترین هم به منطقه 18تهران با میانگین قیمت 42.4میلیون تومان. بیشترین معاملات ثبت‌شده خرید و فروش مسکن در تهران به واحدهای ساختمانی کمتر از 5سال ساخت با سهم 30.1درصدی اختصاص داشته است. افزون بر این، 57.7درصد از معاملات ثبت‌شده به واحدهای مسکونی کمتر از 80مترمربع اختصاص داشته و معامله 59درصد از واحدهای مسکونی با قیمت کمتر از میانگین قیمت در کل تهران یعنی 81.6میلیون تومان انجام شده و 12.5درصد از کل خرید و فروش مسکن در فروردین‌ماه امسال در منطقه‌5شهر تهران صورت گرفته است./همشهری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: