کد خبر: ۳۴۳۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024May 08
محققان دریافتند که مصرف حداقل ۷ گرم روغن زیتون در روز با ۲۸ درصد کاهش خطر مرگ ناشی از فراموشی و زوال عقل مرتبط است.
شفاآنلاین> سلامتنتیجه مطالعات نشانگر آن است که مصرف حدود نیم قاشق غذاخوری روغن زیتون در روز ممکن است خطر مرگ ناشی از زوال عقل را کاهش دهد. براساس نتایج یک تحقیق که در نشریه«جاما نتورک اوپن» منتشر شده، مصرف بیشتر روغن زیتون با کاهش خطر مرگ مرتبط با زوال عقل همراه است.

  28درصد کاهش خطر مرگ
 به گزارش شفاآنلاین: به‌طور کلی، محققان دریافتند که مصرف حداقل ۷ گرم روغن زیتون در روز با ۲۸ درصد کاهش خطر مرگ ناشی از فراموشی و زوال عقل مرتبط است.دانشمندان جایگزین‌های روغن زیتون را بررسی کردند و دریافتند که: جایگزینی 5گرم در روز مارگارین و سس مایونز با مقدار معادل روغن زیتون با 8تا 14درصد کاهش خطر مرگ‌ومیر ناشی از فراموشی و زوال عقل همراه بود.

7گرم مصرف روزانه روغن‌زیتون
محققان از اطلاعات دو تحقیق بزرگ «کوهورت آینده نگر» در آمریکا که شامل مطالعه سلامت پرستاران و مطالعه پیگیری متخصصان سلامت بود، استفاده کردند. محققان اعلام کردند که در نتیجه این تحقیق دریافته‌اند خطر مرگ بر اثر فراموشی و زوال عقل در افرادی که روزانه بیش از 7گرم روغن زیتون (حدود نصف قاشق غذاخوری) مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که کمتر از 7گرم روغن زیتون مصرف می‌کنند، به‌طور قابل توجهی کاهش می‌یاید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: