کد خبر: ۳۴۳۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024May 08
گروهی از محققان چینی دانشگاه پزشکی هبئی در چین موفق به ساخت گونه‌ای جدید و بسیار خطرناک از ویروس ابولا شده‌اند که به‌مراتب مرگبارتر است.
شفاآنلاین> سلامت> به‌نظر می‌رسد که همه جنجال‌های ناشی از اتهام ساخت ویروس کرونا توسط چین، برای دولت و دانشمندان این کشور کافی نبوده است؛ چرا که اخیرا در گزارشی از روزنامه بریتانیایی دیلی میل فاش شده که گروهی از دانشمندان چینی با دور زدن قوانین ایمنی، سویه‌ای جهش یافته از ابولا را در آزمایشگاه تولید کرده‌اند که به‌مراتب مرگباتر از سویه‌های قبلی است.
ساخت گونه‌ای جدید از ویروس ابولا توسط چینی‌ها

 به گزارش شفاآنلاین: ، گروهی از محققان دانشگاه پزشکی هبئی در چین، طی آزمایش‌های خود، یک پروتئین از ویروس ابولا را به یک بیماری مسری اضافه کرده‌اند و این مسئله منجر به افزایش شدت پخش ویروس در بدن انسان شده است.
بنا بر مقاله‌ای که از نتایج این پژوهش منتشر شده، بعد از تزریق این ویروس جدید به گروهی از همسترها، محققان عوارض جسمی شدیدی مشابه با ابولا، از جمله نارسایی شدید چند عضو بدن مشاهده کردند. از دیگر عوارض این سویه جدید ابولا که در این آزمایش رخ نمود، ترشح شدید چشم همستر‌ها بود که به‌شکل پوسته‌ای روی چشم آن‌ها را می‌پوشاند و بینایی‌شان را مختل می‌کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: