کد خبر: ۳۴۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - 2024April 14
قدمت برخی متون حقوقی فرانسه که هنوز اعتبار دارند، به چند صد سال می‌رسد و بنابراین بسیاری از آنها با آن که ممکن است کاملا منسوخ به نظر بیایند، اما دست کم روی کاغذ هنوز وجود دارند.
شفاآنلاین>سلامت>برخی متون حقوقی فرانسه که هنوز اعتبار دارند، به چند صد سال می‌رسد و بنابراین بسیاری از آن‌ها با آن که ممکن است کاملا منسوخ به نظر بیایند، اما دست کم روی کاغذ هنوز وجود دارند. امروز بیش از ده هزار قانون در فرانسه در حال اجراست، اما بسیاری از آن‌ها قدیمی‌اند یا با آن که مصداق دارند، مورد ارجاع قرار نمی‌گیرند. برای مثال، طبق قانونی متعلق به سال ۱۸۰۰ زنان حق پوشیدن شلوار را نداشتند. در آن قانون آمده بود که «هر زنی بخواهد لباس مردانه بپوشد، باید برای دریافت مجوز به اداره پلیس مراجعه کند». طبعا در دهه‌های اخیر هیچ کس به این قانون زن‌ستیزانه نه تنها استناد، بلکه توجه هم نمی‌کرد، تا این که متن آن در سال ۲۰۱۳ برای همیشه لغو شد.

به گزارش شفاآنلاین:قدمت برخی متون حقوقی فرانسه که هنوز اعتبار دارند، به چند صد سال می‌رسد و بنابراین بسیاری از آنها با آن که ممکن است کاملا منسوخ به نظر بیایند، اما دست کم روی کاغذ هنوز وجود دارند.

امروز بیش از ده هزار قانون در فرانسه در حال اجراست، اما بسیاری از آنها قدیمی‌اند یا با آن که مصداق دارند، مورد ارجاع قرار نمی‌گیرند. برای مثال، طبق قانونی متعلق به سال ۱۸۰۰ زنان حق پوشیدن شلوار را نداشتند.

در آن قانون آمده بود که «هر زنی بخواهد لباس مردانه بپوشد، باید برای دریافت مجوز به اداره پلیس مراجعه کند». طبعا در دهه‌های اخیر هیچ کس به این قانون زن‌ستیزانه نه تنها استناد، بلکه توجه هم نمی‌کرد، تا این که متن آن در سال ۲۰۱۳ برای همیشه لغو شد.

 از آنجا که در فرانسه دست شهرداران برای قانونگذاری محلی تا حدودی باز است، شهرداران برخی شهرهای کوچک نیز گاه احکام و بخشنامه‌های غیرعادی صادر می‌کنند.

 نگاهی بیندازیم به برخی قانون‌ها و فرمان‌های عجیب و غریب که هنوز هم گاهی در فرانسه معتبر است.  بر اساس ماده ۳۲-۲۲۲ قانون مجازات فرانسه، برهنگی افراد در خانه به طوری که از بیرون دیده شوند، ممنوع است و در صورت مشاهده فرد در چنین شرایطی، جریمه ۱۵ هزار یورویی با یک سال حبس در انتظار اوست./ انتخاب

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: