کد خبر: ۳۴۳۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024April 25
تشخیص پسوریازیس می تواند جذب زیادی داشته باشد. علائم جدید می تواند بر سلامت جسمی و روانی شما تأثیر بگذارد.
شفاآنلاین>سلامت>تشخیص پسوریازیس می تواند جذب زیادی داشته باشد. علائم جدید می تواند بر سلامت جسمی و روانی شما تأثیر بگذارد.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

پوست خود را مرطوب نگه دارید

به گزارش شفاآنلاین:خشکی پوست باعث تشدید سوزش و خارش می شود. بلافاصله بعد از حمام یا دوش گرفتن، خود را با یک حوله خشک کنید – مالش ندهید. سپس یک کرم یا لوسیون غلیظ روی آن قرار دهید تا در آب ببندد. اما در طول ماه های گرم و چسبنده تابستان زیاد از آن استفاده نکنید. عرق مخلوط با کرم های غلیظ می تواند پسوریازیس شما را بدتر کند.قبل از رفتن به رختخواب، پوست کرم شده خود را با بانداژ یا پوشش پلاستیکی بپیچید. صبح، ناحیه مورد نظر را به آرامی بشویید. با گذشت زمان، این می تواند به پوسته پوسته شدن کمک کند.

از ژله نفتی برای شعله ور شدن پسوریازیس استفاده کنید

اگرچه ژل پترولیوم می‌تواند احساس چسبندگی داشته باشد، اما می‌تواند به مدیریت پسوریازیس شما کمک کند. ژله نفتی نوعی پماد به نام نرم کننده است که به مرطوب کردن، کاهش خارش پوست و کاهش لکه های پوسته پوسته و ترک خوردگی پوست کمک می کند.همچنین به سایر کرم های موضعی کمک می کند تا با ماندن روی پوست شما بهتر عمل کنند. پس از قرار دادن لوسیون ها یا کرم های غلیظ، می توانید رطوبت را با ژله نفتی بپوشانید.

حمام کردن با احتیاط

حمام و دوش گرفتن می تواند پوست شما را خشک کند. برای جلوگیری از این اتفاق:

مطمئن شوید که آب خیلی داغ نباشد. ولرم بهترینه
نمک های بدون عطر یا روغن یا بلغور جو دوسر ریز آسیاب شده را پس از یک دقیقه خیساندن به آب حمام اضافه کنید. آب ساده می تواند رطوبت را بمکد.
کمتر دوش بگیرید و حمام کنید. آنها می توانند پوست شما را از چربی طبیعی پاک کنند. یک روز در میان یا یک روز سوم، مخصوصاً در زمستان، حمام کنید.

سلامت و زیبایی/بیماری پسوریازیس و نکات خودمراقبتی پسوریازیس

با برنامه بمانید

ممکن است روز به روز لکه‌های غلیظ را روی لکه‌های پسوریازیس بمالید چندان جالب نباشد. اما به آن پایبند باشید. اگر پزشک کرم ها یا پمادها را تجویز می کند، آنها را بخشی از برنامه روزانه خود قرار دهید. اگر متوجه شدید که بعضی چیزها بهتر از بقیه کار می کنند یا بعضی دیگر علائم شما را بدتر می کنند، با پزشک خود در مورد تغییر برنامه خود صحبت کنید.

از محرک ها اجتناب کنید

مراقب باشید که چه چیزی ممکن است باعث پسوریازیس شما شود. هنگامی که محرک های خود را شناختید، می توانید راه هایی برای جلوگیری از آن پیدا کنید. محرک ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است. آنها ممکن است شامل عفونت ها، تغییرات آب و هوایی، آسیب های پوستی، سیگار کشیدن، نوشیدن زیاد الکل و برخی داروها باشند.

از خراشیدن خودداری کنید

میل به خاراندن ممکن است طاقت فرسا باشد. اقداماتی را برای کاهش خارش انجام دهید. می توانید از کرم ها یا پمادهای ضد خارش OTC که حاوی هیدروکورتیزون یا اسید سالیسیلیک هستند استفاده کنید. از دوش آب گرم که می تواند خارش را بدتر کند، صرف نظر کنید. در عوض، برای تسکین احساس خارش، کمپرس سرد را انتخاب کنید. اگر به پسوریازیس پوست سر مبتلا هستید، شامپوی دارویی حاوی قطران زغال سنگ را امتحان کنید. اگر فکر می کنید نمی توانید در مقابل میل به خاراندن مقاومت کنید، ناخن های خود را کوتاه کنید تا از آسیب به پوست خود جلوگیری کنید.

کمی آفتاب بگیر

نور خورشید می تواند وضعیت پوست شما را درمان کند، اما آفتاب سوختگی آن را بدتر می کند. مهم نیست رنگ پوست شما، استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر در مناطقی که پسوریازیس ندارند، مهم است. میزان آفتاب گرفتن را محدود کنید. بیست دقیقه در روز، ۳ روز در هفته شروع خوبی است. با این حال، ابتدا با پزشک خود صحبت کنید. برخی از داروها وقتی زیاد در معرض آفتاب قرار می گیرید بی خطر نیستند.

به سلامت روان خود توجه کنید

اجازه ندهید شرایط شما بر عزت نفس شما تأثیر بگذارد. اگر متوجه شدید که برای شما ضرر دارد، کمک بخواهید. با یک درمانگر مانند روانشناس یا مددکار اجتماعی صحبت کنید یا به یک گروه حمایتی بپیوندید. گذراندن وقت با افراد دیگری که درک می کنند در چه شرایطی هستید می تواند کمک کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: